Dag 14 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kiri Vaessen - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Kiri Vaessen - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: kirieee

Blijf op de hoogte en volg Kiri

07 Juli 2012 | Canada, Calgary

leef minsen !

Vandaag was echt een leuke dag. Rond half 9 ging de wekker, en hebben ons ochtend rutueel gedaan. Rond 11 uur zijn we vertrokken naar Calgary de stad zelf, we gingen naar de Calgary Stampede. We hebben eerst rond gelopen , daar was een grote kermis, voor kleine en grote mensen. Er was ook een grote hal waar je in kon kijken, waren allemaal kleine kraampjes. Om kwart over 1 begon de Rodeo waar wij gingen kijken. Begin kwam een grote groep paarden met mensen er natuurlijk op en die gingen rondjes etc maken. Toen begon de rodeo pas echt, het was dag 2 vcor die mensen. Ze strijden eigenlijk om geld te winnnen, ze moeten 8 seconden vol houden en dn wie de meeste punten krijgt wint. Ze begonnen met de jongeren en toen ouderen. Toen was er even een pauze. Toen kwamen er vrouwen die ook deden strijden, maar die moesten met de paarden om 3 ronden dingen heen rennen. Toen begonnen ze met de stieren, dat was wel echt leuk. Er was een clown die een beetje moest entertainen en hij gooide zijn hoed tegen de stier en hij stond op een ton, de stier zag dat, en de clown ging snel in die ton en de stier gooide de ton gewoon om. ( het was niet gepland dat het zo ging) die stier ging beetje door het dollen heen, maar liep goed af. De winneaars kregen veel geld. Rond kwart op 4 was het afgelopenm, we liepen weer naar de auto. We zijn toen nog even langs de starbucks geweest op de terug weg. We zijn nog even snel in het zwembad gesprongen. We hebben de koffer in gepakt en zijn toen naar de Calgarry tower geweest. Je had mooi uitzicht, en je kon de stampede zien. We zijn nog even langs de mac geweest en hebben de auto schoon gemaakt.Ik ben echt heel erg verbrand niet normaa maja. Dalijk nog even vuurwerk kijken, en dan slapen.
De fotos komen er morgen op, dan heb ik meer tijd want zijn dan bij familie.

Bigkiss Kiri & ( de rest)

• 08 Juli 2012 - 07:06

Petra :-):

Ik zie el lees dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben super !!!

Veel plezier

• 08 Juli 2012 - 14:05

Mam En De Bende:

kei leuk toch wat ge wear heb meigemak. dus asse noch ein cowgirl wils weare kense det dus ut beste in Canada weare.
    hiel veul xxx van mam en de hiele bende.

• 08 Juli 2012 - 16:09

Oma Poeleke:

Hallo kruumelke, ik ben er weer. Had een paar dagen geen internet. Wat hebben jullie al allemaal beleefd in die paar dagen. De dino dat is iets voor Andy. Opa wil wel in de grote truck rijden. Op het ijs is het inderdaad heel koud. En lekker zwemmen is ook leuk samen met Anne.
    Doe allen de groeten en tot morgen. Dikke kus van opa en oma.